Traffic genereren

5 manieren om gratis traffic te genereren

Het generen van traffic naar je webshop kan op verschillende manieren. Dit kan via betaalde advertenties of via gratis kanalen zoals social media. Welke kanaal je ook gebruikt, het genereren van traffic is altijd goed, mits je natuurlijk wel de juiste doelgroep bereikt. Wij hebben 5 manieren op een rij gezet hoe je gratis traffic naar je website kunt genereren. Lees je mee?

  1. Voeg een ‘Call to action’ toe aan je online uitingen
    1. Voeg een CTA knop of URL toe aan elke post die deelt. Een CTA-button is een goede manier voor het generen van verkeer op je website. Je maakt het de lezer van je bericht makkelijk om naar je website te komen en dát gene te doen wat je promoot. Zorg er dan ook voor dat de landingspagina geoptimaliseerd is voor het doel van de post. Ziet je URL er niet mooi uit of is het te lang? Maak dan gebruik van de URL Shortener van Google. Zo zie je ook gelijk hoe vaak je url is aangeklikt.

      1. Zet social media berichten vast
        1. Met ‘’Pinned post’’ op je sociaal media kanalen kun je bepaalde content laten opvallen. Deze berichten blijven namelijk boven aan de pagina staan. Hierdoor kun je sturen wat de bezoeker van de pagina als eerste krijgt te zien. Hier kun je bijvoorbeeld tijdelijke acties zetten met een call to action knop.

          1. Maak gebruik van een pakkende omslagfoto
            1. Een andere manier om er voor te zorgen dat je website meer traffic krijgt via social media is door het gebruik van een pagina banner. Verwerk de USP’s (unique selling points) samen met een Call to action samen in de omslagfoto. Verander ook regelmatig de header tijdens een actie periode, zodat je de bezoeker triggert om je pagina te bezoeken.

              Tip: Voeg je website URL toe aan de Facebook CTA knop bij de omslagfoto van je bedrijvenpagina. Zo stimuleer je, je Facebook volgers om je webshop te bekijken.

              1. Beantwoord vragen op sociaal Q&A pagina’s
                1. Op het internet kun je altijd terecht als je met vragen zit. Door hierop in te spelen als organisatie kun je traffic generen. Kijk of je vragen kunt beantwoorden op online platvormen die gerelateerd zijn aan de branche waarin actief bent. Deze vragen en antwoorden kun je daarna verwerken in een blog. Een goed geschreven SEO blog komt dan naar voren wanneer iemand naar een bekend probleem zoekt.

                  1. Medewerkers content laten delen op hun sociale media kanalen
                    1. Moedig je medewerkers aan om content van de organisatie te delen op hun persoonlijke social media kanalen. Maak de werknemers enthousiast over de content en de acties die gevoerd worden in de organisatie. Zo creëer je een groter bereik.