Adwords Tips

5 tips die je moet weten voordat je gaat adverteren met Google Adwords!

In dit blog lees je 5 essentiële tips die je moet weten voordat je gaat adverteren in Google Adwords. We vertellen je waar je rekening mee moet houden met het maken van je advertenties, maar ook dat een succesvolle campagne niet alleen bepaald wordt in Google Adwords.

  1. 1 Wat maakt jou uniek t.o.v. concurrenten?

Benadruk in jouw advertentie waar jij als bedrijf in uitblinkt. Heb je het grootste assortiment, de beste service, het beste aanbod, de laagste prijs of bied je gratis verzending aan? Gebruik jouw USP’s om op te vallen tussen de concurrentie!

  1. 2 Leef je in, in de klant

Wat wil de klant van jou weten of bij jou kopen? Denk na over hoe een klant zou zoeken naar jouw producten/diensten. Bedenk dan ook dat je specifiek genoeg bent in de advertentie.

Voorbeeld: Iemand die zoekt naar “blauwe sokken” wil ook daadwerkelijk de “blauwe sokken” zien wanneer deze de advertenties bekijkt. Op het moment dat in je advertentie alleen “sokken” ziet staan is een bezoeker geneigd door te zoeken naar een advertentie die specifieker is. Dit geldt ook voor de zoekwoorden die je wil gaan gebruiken.

  1. 3 Maak speciale aanbiedingen en promoties binnen jouw bedrijf inzichtelijk

Om op te vallen tussen de concurrenten moet je als bedrijf goed nadenken over welke aanbiedingen/promoties je wilt voeren. Maak een marketingkalender waarin je voor het hele jaar in kaart hebt gebracht wanneer je een aanbieding of promotie wil doen. Vul voor jezelf in welke relevante feestdagen, themadagen etc. er zijn, waarmee je in combinatie met jouw product/dienst kunt adverteren. Het grote voordeel hiervan is dat je vooruit kunt plannen en je de marketing uitingen overzichtelijk houdt.

  1. 4 Bepaal relevante landingspagina’s

Bedenk van te voren welke landingspagina jij wilt gebruiken om te adverteren met jouw services/producten. Kies een landingspagina die past bij een groep producten of een goedlopende serie.

Stel je verkoopt laptops en je hebt een uitgebreid assortiment. Je weet dat de laptops met veel geheugen erg populair zijn. Dan wil je een campagne maken met een landingspagina voor “laptop met veel geheugen”. Laat de klant dan niet landen op een overzichtspagina met diverse laptops, richt je landingspagina zo in dat je alleen de laptops toont die passen bij de advertentie. Zo kun je alle laptops met veel geheugen samenvoegen op deze landingspagina en daar je advertentieteksten en zoekwoorden op afstemmen.

  1. 5 Denk verder dan alleen je Adwords advertenties

Met Adwords kun je veel clicks naar jouw shop te genereren. Echter wil dit niet zeggen dat dit gelijk conversies oplevert. Een gebruiksvriendelijke webshop is zeker net zo belangrijk. Op het moment dat een klant binnen komt op de shop zijn er een aantal onderdelen die goed afgestemd moeten zijn:

  • Gebruiksvriendelijke navigatie
  • Duidelijke categorieën (beperk het aantal)
  • Goede productfoto’s i.c.m. met unieke content
  • Snelle laadtijd
  • USP's duidelijk zichtbaar
  • Informatie en voorwaarden (verzendkosten, levertijd etc.)

Alleen door het combineren van zowel kwalitatieve Adwords advertenties en een goed werkende webshop behaal je een realistisch resultaat!