Verhoog je positie in Google

Altijd al afgevraagd waarom jouw site een lagere positie in Google heeft? Het voldoen aan de richtlijnen van Google helpt je jouw positie te verhogen. Beter gezegd, voorkom zogenaamde slimme trucjes die je mogelijk van een kennis, vrienden of familie hebt gehoord. Deze stappen gaan jou helpen de kwaliteit van je website te verbeteren en je positie te verhogen.

Ooit zelf gedacht Google ’s zoekmachine te slim af te zijn?

Een aantal technieken worden vaak gebruikt die in strijd zijn met de richtlijnen van Google. Voorkom dat je deze richtlijnen van Google overtreedt en vermijd de volgende drie veel gemaakte fouten:

  1. 1 Automatisch gegenereerde content

“Het is verleidelijk om als bedrijf apps als Google Translate te gebruiken voor vertalingen. Het publiceren van dat soort automatisch gegenereerde content kan echter schadelijk zijn voor uw ranking bij zoekmachines”. (yuqo, 2018)

Dit betreft elke soort tekst die op een automatische wijze wordt gemaakt middels een vertaalprogramma. Denk hierbij aan het letterlijk vertalen van bestaande teksten zonder enige aanpassing. Het kan namelijk voorkomen dat vertaalprogramma's woorden te letterlijk vertalen en dat zinnen slecht lopen door grammaticale fouten. Pas daarnaast ook op met het gebruiken van tools die gericht zijn op het toevoegen van zoekwoorden in teksten. Google is de laatste jaren steeds slimmer geworden in het herkennen van ‘onlogische teksten’.

  1. 2 Meedoen aan linkwisselingsprogramma’s, deze programma’s zijn in strijd met de richtlijnen van Google. Een voorbeeld van een linkwisselingsprogramma:

Gebruik van geautomatiseerde software die links sturen naar jouw website. Ook wel bots genoemd. Deze zorgen ervoor dat jouw website bezocht wordt door robots en niet door echte klanten. Google heeft dit snel genoeg door en kan een penalty geven. Daarnaast levert het traditionele linkbuilden door het ruile van linkjes tegenwoordig ook vrij weinig op. Google ziet wanneer twee sites naar elkaar verwijzen en ziet die niet als een waardevolle link.

  1. 3 Het gebruik van doorway-pagina’s

Dit zijn simpel gezegd pagina’s speciaal gemaakt voor bepaalde zoekwoorden om de zoekmachine van Google om te tuin te leiden. De pagina’s linken vaak weer door naar één specifieke pagina. Hiermee lok je Google op basis van bepaalde content die niets met de uiteindelijke pagina te maken hebben. Dit lijkt een slimme strategie maar wordt juist afgestraft door Google. Daarnaast is het ook nog eens zeer vervelend voor de bezoeker.

Wat betekent dit voor jouw customer journey?

Houd rekening met bovenstaande tips zodat jij geen potentiele klikken en klanten misloopt. Daarnaast kan een consument door linkwisselingsprogramma’s en doorway- pagina’s op minder relevantie content terecht komen en al vroeg in de customer journey uitstappen.

Nog een tip voor het schrijven van content

Probeer zo min mogelijk trucjes uit te halen door te denken dat je Google te slim af bent. De algoritmen van Google hebben snel genoeg door wanneer je deze trucjes toepast. Ik zou zeggen schrijf je content zoals je deze normaal ook zou schrijven als dit niet voor een zoekmachine als Google zou zijn. Dit zorgt voor veel meer relevantie en een betere gebruikservaring voor de consument wat vaak leidt tot een hogere positie in Google.

Author