Elements is in de basis niet ontworpen als een B2B webshop. Door maatwerk toe te voegen is het echter een complete, gebruiksvriendelijke B2B webshop geworden.
Door vooral maatwerk op de prijslogica en koppelingen te realiseren is deze store behoorlijk feature packed. Alle bestaande offline klantreizen zijn vertaald naar een geautomatiseerde webshop. Dat werkt sneller voor Maegis haar klanten, maar ook voor haar medewerkers. Aanvullend hebben we een maatwerk frontend op basis van Elements geïntroduceerd om de merkidentiteit sterker naar voren te laten komen.
In B2B webshops zien we vaak uitgebreide prijsregels. We hebben alle bestaande prijsafspraken vertaald naar een automatisch prijssyteem. Dit minimaliseert fouten en versnelt de order voor de eindgebruiker enorm.
De webshop schiet nieuw aangemaakte klanten en orders realtime door naar het ERP pakket Navision. Doordat de koppeling realtime werkt kan de binnendienst snel reageren op binnenkomende informatie en nieuwe bestellingen.
Omdat de webshop en koppeling alle automatiseringen bevatten die het orderproces versnellen, gebruikt de Maegis binnendienst de webshop ook via een versimpelde omgeving. Dit versnelt het proces van het handmatig opnemen van orders.
Doordat we veel Elements componenten hebben kunnen gebruiken en slechts maatwerk te schrijven waar dit vereist was hebben we de time-to-market, realisatie- en onderhoudskosten sterk beperkt.
Een volwaardige Magento 2 webshop in twee weken live vanaf €999,- per maand.