Huissteden M2

Nieuw jasje & optimalisatie navigatie

De naaimachine specialist uit Barneveld zag de online verkoop stijgen, maar liep tegelijkertijd tegen de beperkingen aan van zijn voormalige Magento 1 webshop. Er was geen mogelijkheid om al die verschillende naaimachines met elkaar te vergelijken, ook de navigatie liet te wensen over. De webshop was duidelijk aan vervanging toe. Plan de campagne; een nieuw jasje en het optimaliseren van de navigatie.

Onze ervaring is dat het initiële plan, zoals de klant het voor ogen heeft, tijdens de uitvoering van het project groeit. Gaandeweg kwamen er van beide kanten nieuwe inspiratie en ideeën bij. We hebben in kleine sprints gewerkt, waarbij we de wijzigingen naar de testomgeving zetten om daarna de feedback te verzamelen. Wijzigingen of nieuwe ideeën kunnen daardoor makkelijk verwerkt worden in een volgende sprint. Aan de hand van deze werkwijze zijn we samen tot het optimale resultaat gekomen.

Used features

De mogelijkheden voor een webshop zijn bij het bouwen van de Magento 2 shop enorm gegroeid. Voornamelijk is de usabillity op mobiele devices verbeterd. De producten kunnen eenvoudig en overzichtelijk worden vergeleken aan de hand van de specificaties. De bezoeker wordt nu geholpen met het maken van de juiste keuze. Daarnaast is de navigatie op de schop gegaan. De categorieën zijn opnieuw bepaald en ingericht. Hierdoor wordt het voor de klant makkelijker om te producten . Het menu is geoptimaliseerd voor desktop en mobiel.

Het opnieuw inrichten van de categorieën en het uitdenken van de specificaties heeft alles te maken met het fenomeen layerd navigation. Deze functie maakt het mogelijk om te filteren op specificaties. Hiermee kun je voor de diverse naaimachines en de onderdelen precies vinden wat je zoekt.

Vernieuwde Categoriepagina

Voor de categoriepagina’s hebben we gekeken naar het assortiment en de behoefte van de klant. Daaruit bleek dat we onderscheid moesten maken in hoe we de naaimachines en het overige deel van het assortiment zouden tonen. We kwamen tot de conclusie dat de naaimachines in het assortiment meer uitleg en specificaties nodig hadden dan het overige assortiment. Om dit te realiseren hebben we van twee weergave opties gebruik gemaakt: Grid view en list view.

De naaimachines worden met een grid view gepresenteerd, waarbij een korte omschrijving en de belangrijkste specificaties worden getoond. Daarnaast is het mogelijk om vanuit de categoriepagina de naaimachines te vergelijken en/of toe te voegen aan je verlanglijstje.

Voor de accessoires en onderdelen hebben we de list view weergave gebruikt. Veel van deze producten hebben geen uitgebreide specificaties nodig om uit te leggen welke functies er zijn. Om het voor de bezoeker zo makkelijk mogelijk te maken kunnen deze producten vanuit de categoriepagina direct aan het winkelmandje worden toegevoegd. Daarnaast is er de optie om met de mouse-over een korte omschrijving te lezen.

Zo hebben we voor de categorieën het beste naar voren kunnen halen en kan de consument makkelijker zijn producten vinden en vergelijken.

Vernieuwde Productpagina

Daarnaast is er veel aandacht besteed aan de productpagina. Naast de productomschrijving en de specificaties zijn er opties toegevoegd zoals:

  • Instructievideo’s;
  • PDF bestanden downloaden;
  • Productreviews;
  • Gerelateerde producten;
  • Verlanglijstje.

Door de uitgebreide productinformatie zijn de produtpagina's langer geworden. Om het voor de klant zo makkelijk mogelijk te maken scrolt het blok met informatie over de prijs, levertijd en winkelwagentje met je mee. Zo kun je na het lezen van de informatie direct het product toevoegen aan de winkelwagen. Wel zo makkelijk, toch!

En nu?

We kijken terug op een heel gaaf en soepel verlopen traject. Nu de website live staat gaan we door met het optimaliseren van de shop en bieden we support. Ook gaan we verder met de marketingactiviteiten. Het staat namelijk niet bij alleen een webshop, er is werk aan de winkel. Ons marketingteam is al aan de slag geweest met Google Adwords. Het kanaal is opgeschoond, dus het is nu tijd om de campagnes uit te breiden. Met als doel om het kanaal efficiënter in te zetten en relevante bezoekers te stimuleren tot een aankoop.

Met Magento 2 staat de webshop als een huis. We kijken uit naar de komende ontwikkelingen.

Quotes

We enjoy working together with our customers and partners. In a transparent, professional and creative way. Together we go for the max and this is reflected in our sustainable relationships. Read more

testimonial avatar image

We have experienced the collaboration as very well. They listened at our ideas and they managed to translate the ideas into realistic tasks. Each time they finished a part of the shop they discussed it with us and adjusted it when needed.

Stefan van Huissteden Huissteden
testimonial avatar image

Vendic is progressive, professional and has a lot of technical knowledge of Magento. The shops receive serious attention and are of high quality. Partly because of this it is very pleasant for us, as a hosting provider, to work with them.

Jeroen Vermeulen Magehost

Curious? Schedule a call with our Magento experts.