Rootsum, voorheen Biogroei, is een familiebedrijf dat sinds 1992 ecologische oplossingen biedt voor gifvrij tuinieren. Bij hun volledige rebranding naar Rootsum was een moderne, flexibele webshop nodig die hun missie voor biodiversiteit ondersteunt.
We ontwikkelden een Hyvä-gebaseerde webshop met twee unieke functionaliteiten: een interactieve tuinkaart voor biodiversiteitsnetwerken en een donatiefunctionaliteit voor duurzame projecten. De nieuwe webshop biedt een snelle, gebruiksvriendelijke ervaring met uitgebreide widget-functionaliteit voor eenvoudig content management.
Bij de volledige rebranding van Biogroei naar Rootsum hebben we niet alleen een frisse, nieuwe uitstraling neergezet, maar ook de webshop en communicatiekanalen compleet herzien. Dit project, gerealiseerd in samenwerking met een brandingagency, heeft gezorgd voor een moderne, gebruiksvriendelijke en toekomstbestendige online winkelervaring.
Klanten kunnen hun tuin aanmelden op een interactieve kaart met radiusweergave, zodat gebruikers inzicht krijgen in hoe hun omgeving bijdraagt aan biodiversiteit.
Klanten kunnen bij elke bestelling een steentje bijdragen aan duurzame projecten, met realtime tellers voor vier geselecteerde projecten.
Uitgebreide widget-functionaliteit waardoor Rootsum eenvoudig content kan beheren zonder afhankelijk te zijn van technische ondersteuning.
Veel aandacht besteed aan optimalisatie van SVG's en animaties, zodat de webshop niet alleen visueel onderscheidend is, maar ook snel en efficiënt blijft.