Overname

Overname Magento 2 onderhoud

Is jouw Magento 2 project (technisch) vastgelopen? We helpen je graag alles weer op de rit te krijgen. Onze werkwijze is tested and proven over veel gefaalde projecten.

Voorbereiding

  1. We verhuizen de Magento installatie naar een geschikte hosting omgeving. We zien dat veel hosting omgevingen ondermaats zijn op het gebied van power. Een goede hosting omgeving is de basis voor verdere ontwikkeling.
  2. We doen een uitgebreide code review zodat we goed weten in welke staat van onderhoud de webshop zich bevindt.
  3. We bepalen vervolgens samen de baseline; het punt waarbij de webshop in goede conditie verkeerd en weer door kan groeien.
  4. We zetten een zero downtime deployment pipeline op. Dit stelt ons in staat om snel veranderingen aan te brengen zodat je snel toe kunt naar een gezonde situatie.
  5. We brengen geautomatiseerde testen aan zodat we een goed beeld blijven houden van de webshop conditie.

Baseline creëren

  1. Nu we de infrastructuur goed voor elkaar hebben zijn we in staat om daadwerkelijk te beginnen met de werkzaamheden en verbeteringen aan te brengen.
  2. We identificeren de zwakke punten en repareren/verbeteren deze waar nodig.
  3. We kijken samen kritisch naar de functies die belangrijk zijn voor jullie succes. Wellicht moeten die belangrijke functies ook verbeterd worden zodat ze stabiel blijven draaien of met meer performance.
  4. We nemen de performance van de webshop door en voeren best practises door om de snelheid van de webshop te verbeteren.
  5. We updaten de Magento core en eventuele third party modules.
  6. Door deze stappen door te lopen maken we de webshop stabieler en krachtiger. Ook verlaag je de Total Cost of Ownership (TCO) omdat we het benodigde onderhoud van de webshop structureel verlaagd hebben.

Doorontwikkeling en doorzetten onderhoud

  1. De Magento shop is na het doorlopen van deze stappen goed onderhouden en alle voorwaarden voor doorontwikkeling zijn nu geïmplementeerd.
  2. We werken graag met je door om de webshop verder te optimaliseren en uit te breiden.
  3. Dit doen we door je te integreren in ons project management systeem. Hierin kun je verzoeken aanmaken voor het team, waarop we vervolgens advies geven of de werkzaamheden uitvoeren.
  4. Zodra een taak klaar is kan je deze bekijken door middel van onze Feature Preview tool. We maken een unieke URL beschikbaar waarop de uitgevoerde taak zichtbaar is. Deze kun je daardoor geïsoleerd controleren.
  5. Bij akkoord van de taak pushen we deze naar de live omgeving. Je ontvangt automatisch bericht wat er wordt live gezet.
  6. Van taakcreatie, tot uitvoering, controle en release houd je dus overzicht op de voortgang van het project.

Veel gestelde vragen

Kunnen jullie eerst een korte inventarisatie verrichten voordat ik volledig overstap naar Vendic?

Ja, dat kan. We kunnen met ongeveer een halve dag aan werk een redelijke indruk van de installatie krijgen. Daaropvolgend kunnen we een nauwkeurig advies geven.

Hoe snel kunnen jullie mij helpen?

Over het algemeen kun je binnen enkele weken over zijn naar technisch beheer door Vendic.

Is er een minimale samenwerkingsduur als ik klant bij jullie word?

Nee. Als je niet tevreden bent zoeken we altijd samen naar een oplossing, maar als je jouw Magento shop ergens anders wilt laten onderhouden dan kan je altijd weg.

Hoe berekenen jullie de onderhoudskosten?

Die worden op uurbasis berekend. De initiële overname en het inhalen van achterstallig onderhoud zullen iets aan tijd kosten. Hoeveel? Dat is afhankelijk van de complexiteit en de staat van de webshop. Daarna spreken we een doorlopend onderhoudsniveau af, waarin we maandelijks het onderhoud structureel bijhouden. Uiteraard doen we dat altijd in overleg zodat je weet waar je aan toe bent.

Benieuwd hoe we jouw webshop weer op de rit kunnen krijgen?

We kunnen vrijblijvend een inschatting maken van de staat van jouw webshop.